Program

Program Norbergs Naturskyddsförening 2018. Alla är alltid hjärtligt välkomna. Medlem eller inte, nyinflyttad eller urbefolkning, ung eller gammal

Kom ihåg att besöka ängen och naturreservaten runt Norberg. Runt midsommar blommar brudsporrarna på ängen, -en av många fina upplevelser inom räckhåll.

När Vad Var … Kontaktperson:
Tisdag 13 februari Fräsch på riktigt. En workshop där du gör egna hudvårdsprodukter. Detta ingår i hälsoveckan och sker i samarbete med NVU. Lärcenter i fd Folkets Hus kl 14-16 och 18-19 Marit Hichens-Bergström
Söndag 18 februari Föreningsmässa. Vi deltar och visar upp oss. Inneskådning och kanske någon annan aktivitet. Centralskolan kl. 13-16 Marit Hichens-Bergström / Hans Nygren
Onsdag 14 mars Årsmöte. i Need Coffee Shop vid Torget
Vi bjuder på fika och tillkännager årets miljöpristagare.
kl. 18:00 Hans Nygren
Obs! Ny tid söndag 6 maj

Söndag 22 april

Fagning på ängen. Vi röjer och räfsar av den gamla växtligheten på ängen. Vi behöver ännu fler deltagare för att hålla efter sly som riskerar att invadera ängen. Ta med en fika-korg och delta i arbete och fika efter egen förmåga. Ta också med något att grilla till kvällen. Vi tänder en grill kl 18 och fortsätter under kvällen med att se och lyssna på morkullor och trastar… Karsbo äng från kl. 16 Hans Nygren et al.
Obs! Ny tid söndag 6 maj

Söndag 22 april

…Trast- och morkullekväll. Detta är en ny tradition som ger oss mycket glädje. Tag med fika, kanske något att grilla och en varm tröja. Samling på Karsbo äng kl. 20:00 Hans Nygren et al.
Tisdag 5 juni Naturvårdsområden i Norberg. Vi gör en kvällstur till brandområdet och de som vill stannar och njuter av naturnatta. Samling på torget kl 19 Hans Nygren
vecka 27, lördag 7/7 Floravandring i Klackberg. Aktiviteten ingår i #järnrutten, en ekomuseumvecka i början av juli. Följ annonsering i Norbergsbladet och i kommunens aktivitetskalender.  Vid Gröndalslaven Hans Nygren
Söndag 19 augusti Slåtterdag på Karsboängen – som vanligt! Alla är välkomna att delta efter förmåga. Redskap finns på plats. Det finns tid för medhavd fika också. Samling på ängen från kl. 10:00 Hans Nygren
 Söndag 2 september  Trollsländor vid Boten. Vi håvar och ser vad som finns i och ovan vattnet.  Samling vid torget kl 13.00  Marit Hichens-Bergström
Söndag 23 september Hösteftermiddag ute i Norbergs skogar. Vi bjuder på brasa och en matbit någonstans i området. Samling på torget kl 15:00 Anders Lindquist
Vecka 40 Miljövänliga veckan. Kom ihåg att fråga efter mer miljövänliga varor i butikerna.
 1:a Advent  Vi syns på julmarknaden!  På byn 13-16